TERMENI ȘI CONDIȚII APLICABILI VÂNZĂTORILOR
Actualizat la data de 12.06.2022
Acest document („Termeni și condiții” sau „Termeni”) stabilește termenii și condițiile care guvernează (i) accesul la și utilizarea Platformei VerdeFood (astfel cum este aceasta definită mai jos) și (ii) accesul și utilizarea serviciilor puse la dispoziție prin Platforma VerdeFood ("Serviciile "), pentru Vânzători (astfel cum sunt definiți în acești Termeni).
Vă rugăm să citiți cu atenție acești Termeni, deoarece conțin informații importante privind drepturile și obligațiile dumneavoastră în calitate de Vânzător. Acești Termeni includ diferite limitări și excluderi, stabilind răspunderea VerdeFood, competența în materie de soluționare a disputelor, precum și legislația aplicabilă serviciilor furnizate prin intermediul Platformei.
Acești Termeni sunt un acord între dumneavoastră, în calitate de Vânzător, și VerdeFood, astfel cum este identificată mai jos. Utilizarea Platformei reprezintă confirmarea că înțelegeți și sunteți de acord cu toți acești Termeni. De asemenea, înainte de a utiliza Platforma, va trebui să acceptați, în mod expres, acești Termeni, astfel cum vă va fi indicat în cadrul Platformei. Suntem dispuși să vă punem la dispoziție Platforma și toate funcționalitățile acesteia numai dacă acceptați acești Termeni în integralitatea lor. În caz contrar, nu aveți dreptul să accesați sau să utilizați Platforma.
Platforma și toate părțile sale componente aparțin în mod exclusiv VerdeFood, iar utilizarea lor este condiționată de acceptarea acestor Termeni precum și a oricăror altor documente cu valoare contractuală propuse spre semnare de către VerdeFood.
Acești Termeni intră în vigoare la acceptării lor de către dumneavoastră cu ocazia înregistrării în Platformă și continuă să producă efecte timp de 1 (un) an de la această dată. Durata efectelor acestor Termeni se va prelungi în mod automat pentru noi intervale de 1 (un) an, dacă niciuna dintre Părți nu comunică celeilalte, în scris, cu minimum 30 (treizeci) de zile înainte de data expirării duratei inițiale sau prelungite, intenția sa de a înceta efectele acestor Termeni.
1. DEFINIȚII
1.1. Client - orice persoană juridică ce se înregistrează în Platformă și plasează comenzi;
1.2. Vânzător - orice persoană fizică sau juridică care se înregistrează în Platformă pentru a primi, confirma, pregăti și livra, după caz, comenzi, și care deține autorizațiile necesare prevăzute de acești Termeni;
1.3. VerdeFood – VERDE FOOD S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în Municipiul Târgu Jiu, Strada BARAJELOR, Nr. 24, Județ Gorj, România înregistrată la registrul comerțului sub nr. J18/90/2021, EUID ROONRC.J18/90/2021, cod unic de înregistrare 43598480, care este titularul tuturor drepturilor asupra Platformei;
1.4. Platforma VerdeFood sau Platforma – reprezintă o soluție web de intermediere online de produse și servicii și toate modulele sale componente, gestionată de VerdeFood și disponibilă la adresa https://www.verdefood.ro și https://www.verdefood.co(inclusiv subdomeniile sale acestora), prin care VerdeFood facilitează vânzarea produselor de către Vânzător(i) către Client/Clienți, aceste produse făcând obiectul Serviciilor și, după caz, al Serviciilor Suport;
1.5. Parte sau Părți – oricare dintre Vânzător sau VerdeFood;
1.6. Serviciu – reprezintă furnizarea de produse de către Vânzători către Clienți, prin intermediul Platformei operate de VerdeFood;
1.7. Servicii Suport-reprezintă servicii intermediate de către VerdeFood, anume servicii de transport și alte servicii de logistică (de tip ambalare, expediere sau alte asemenea) realizate în vederea procesării, executării și livrării comenzilor care sunt prestate (i) direct de către Vânzător în beneficiul Clientului, prin intermedierea lor de către VerdeFood sau(ii) alternativ, acestea pot fi contractate de către VerdeFood în numele și pe seama sa în cazurile în care unul sau mai mulți Vânzători nu pot asigura livrarea produselor furnizate printr-o comandă. În acest ultim caz, Vânzătorul va plăti un preț suplimentar către VerdeFood, în condițiile acestor Termeni. Serviciile Suport pot face, de asemenea, obiectul unui document distinct agreat între Părți. VerdeFood va asigura accesul în Platformă la modulul specific Serviciilor Suport, atunci când Vânzătorul va presta direct aceste servicii.
1.8. Servicii VerdeFood pentru Vânzători – reprezintă pachete de servicii oferite de VerdeFood prin care VerdeFood acordă Vânzătorilor acces la unul sau mai multe servicii ori funcționalități ale Platformei, pachete care vor fi aduse la cunoștința Vânzătorilor și agreate printr-un document distinct de acești Termeni (după caz, prin semnarea unui Act Adițional sau acceptarea unei anexe de Servicii VerdeFood pentru Vânzători, inclusiv în cadrul Platformei). În cazul Serviciilor VerdeFood pentru Vânzători se vor aplica planuri de tarifare distincte de prevederile art. 4.1 mai jos, care vor fi evidențiate în respectivul Act Adițional sau anexă de Servicii VerdeFood pentru Vânzători. Acest document distinct va evidenția planurile tarifare aplicabile, se va completa în mod corespunzător cu acești Termeni și va prevala față de dispozițiile acestor Termeni.
2. OBIECTUL
2.1. Acești Termeni reglementează relațiile contractuale dintre Părți, ca efect al acceptării de către Vânzător a Termenilor și condițiilor pentru folosirea Platformei puse la dispoziție de către VerdeFood, pentru ca VerdeFood să permită Clienților din Platformă să efectueze aprovizionarea cu produse de la Vânzătorii înregistrați în Platformă și care pot face obiectul Serviciilor și/sau Serviciilor Suport și în legătură cu care VerdeFood poate presta Servicii VerdeFood pentru Vânzători.
2.2. În baza acestor Termeni, Vânzătorul intră într-un contract de intermediere cu VerdeFood astfel cum este guvernat de acești Termeni și condiții, cu excepția cazului în care relația dintre Părți este agreată printr-un contract separat cu VerdeFood și care va conține dispoziții speciale față de și/sau care completează acești Termeni.
2.3. Ulterior acceptării acestor Termeni, prin acceptarea unei comenzi plasate de un Client prin intermediul Platformei, Vânzătorul încheie un contract de furnizare cu Clientul și va executa acea comandă, în calitatea sa de furnizor al Serviciilor și, după caz, al Serviciilor Suport. După caz, VerdeFood poate asigura, personal sau prin intermediul unui terț, Servicii Suport, atunci când transportul nu poate fi asigurat de către Vânzător.
3. DREPTURILE SI OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR
3.1. Drepturile și obligațiile VerdeFood:
3.1.1. dreptul să încaseze, în numele Vânzătorului, contravaloarea comenzilor livrate către Clienți;
3.1.2. dreptul de a suspenda sau întrerupe accesul la Platformă al Vânzătorului, în condițiile acestor Termeni;
3.1.3. dreptul de a reține un comision pentru intermedierea încheierii contractelor cu Clienții, conform secțiunii 11 din acești Termeni;
3.1.4. obligația de a deconta către Vânzător valoarea comenzilor procesate de către VerdeFood;
3.1.5. obligația să pună la dispoziția Vânzătorului accesul la Platformă pentru ca acesta să poată presta Serviciile (și, după caz, Serviciile Suport) după înregistrarea în Platformă și, după caz, plata prețului Serviciilor VerdeFood pentru Vânzători;
3.1.6. obligația să pună la dispoziția Clientului, pentru fiecare comandă, documentaţia prevăzută de lege în legătură cu fiecare tip de produs furnizat de către Vânzător, astfel cum această documentație este furnizată de acesta din urmă (inclusiv, fără limitare, aviz de însoțire a produselor, certificatele de calitate/conformitate ale acestora, certificat de garanție, dacă este cazul);
3.2. Drepturile și obligațiile Vânzătorului:
3.2.1. dreptul de a se înregistra în Platformă, înțelegând și acceptând că VerdeFood nu garantează un anumit prag de vânzări sau beneficii, ci doar pune la dispoziție informații despre Vânzător și Serviciile acestuia către Clienți, pentru ca aceștia din urmă să poată plasa comenzi și intra în relații contractuale cu Vânzătorul;
3.2.2. dreptul de a primi și/sau refuza (total sau parțial), prin intermediul VerdeFood, comenzi de la Clienți prin Platformă;
3.2.3. dreptul de a-și stabili și modifica prețurile de vânzare a produselor afișate în Platformă, potrivit Secțiunii 6 din acești Termeni;
3.2.4. dreptul să încaseze de la VerdeFood contravaloarea comenzilor livrate Clienților, minus comisionul reținut pentru procesarea comenzilor prin Platformă, care este reținut de către VerdeFood în conformitate cu secțiunea 11 ai acestor Termeni;
3.2.5. obligația de a plăti către VerdeFood orice preț stabilit în conformitate cu acești Termeni și condiții, inclusiv fără limitare pentru Serviciile VerdeFood pentru Vânzători, după caz;
3.2.6. obligația de a pregăti și împacheta comenzile conform informațiilor primite prin Platformă din partea Clienților, aferente fiecărei comenzi, după ce a confirmat final comanda;
3.2.7. obligația de a livra comanda Clientului, dacă a fost astfel convenit în scris (inclusiv în formă electronică prin intermediul Platformei sau prin alte canale de comunicare indicate de către VerdeFood) cu VerdeFood;
3.2.8. obligația de a actualiza regulat lista de produse disponibile și prețul fiecăruia, prin afișarea acestora în Platformă;
3.2.9. obligația să pună la dispoziția VerdeFood, pentru ca acesta să poată pune la dispoziția Clientului, pentru fiecare comandă, documentația prevăzută de lege (aviz de însoțire a mărfii, certificatele de calitate/conformitate, certificat de garanție dacă este cazul).
3.2.10. obligația să obțină, înainte de înregistrarea în Platformă, orice autorizație, aviz, permis, notificare, certificare a conformității sau alt document necesar a fi emis din partea autorităților care reglementează sau autorizează activitatea sa ori atestă originea și/sau calitatea produselor furnizate ca parte a Serviciilor;
3.2.11. obligația să se abțină de la folosirea oricăror substanțe în activitatea sa a căror utilizare este interzisă prin lege (inclusiv dar fără a se limita la utilizarea anumitor biocide, pesticide interzise) și să respecte toate condițiile de autorizare a activității sale (inclusiv dar fără a se limita la normele sanitare, sanitar-veterinare, privind protecția mediului, gospodărirea apelor ori gestionarea deșeurilor) sau de comercializare a produselor furnizate ca parte a Serviciilor;
3.2.12. obligația să transmită VerdeFood, la solicitarea scrisă acestuia comunicată prin intermediul Platformei sau prin alte canale indicate de către VerdeFood, orice informație sau document de natura celor indicate la art. 3.2.9. de mai sus;
3.2.13. obligația de a completa toate informațiile necesar a fi afișate în Platformă, astfel cum sunt configurate și solicitate de către VerdeFood, în mod corect și complet în legătură cu detaliile produselor oferite, inclusiv fără limitare: denumirea produselor, informații privind caracteristicile produselor, afișarea imaginilor descriptive ale produselor, prețul produselor, condițiile în care Vânzătorul poate accepta comenzi și condițiile de livrare către Client;
3.2.14. obligația să verifice în mod constant acuratețea informațiilor furnizate în Platformă și să corecteze imediat orice eroare survenită și/sau să înștiințeze VerdeFood ori, după caz, Clientul (care a plasat deja o comandă) cu privire la apariția unor erori în scopul de a fi remediate în legătură cu produsele și/sau comenzile deja în curs de prelucrare, cu respectarea condițiilor prevăzute la Secțiunea 7 mai jos;
3.2.15. obligația ca, în cazul în care Vânzătorul a constatat erori cu privire la informațiile furnizate în Platformă și care afectează o comandă în curs de derulare, să informeze în cel mai scurt timp Clientul, prin intermediul Platformei, oferindu-i posibilitatea fie a reconfirmării comenzii cu produsele astfel modificate, fie a anulării acesteia;
3.2.16. pe parcursul perioadei de timp în care este înregistrat în Platformă, obligația să asigure că poate presta Serviciile sale prin menținerea unor stocuri suficiente de produse astfel încât comenzile plasate prin Platformă să fie onorate în mod corespunzător. În vederea asigurării stocurilor, Vânzătorul va comunica săptămânal către VerdeFood estimarea cantităților disponibile care vor putea face obiectul unor comenzi prin Platformă pentru săptămâna următoare comunicării;
3.2.17. obligația să nu reproducă, să duplice, să copieze, să vândă, să revândă sau să exploateze abuziv orice parte a Platformei, sau orice date și informații furnizate prin Platforma, fără permisiunea scrisă expresă prealabilă a VerdeFood. În caz contrar, VerdeFood va putea înceta accesul Vânzătorului la Platformă conform art. 9.6.2. mai jos și, după caz, să solicite repararea prejudiciului cauzat prin încălcarea acestei clauze;
3.2.18. obligația să nu folosească orice date transmise prin Platformă, precum, dar fără a se limita la date de contact sau date comerciale, în alte scopuri decât pentru a executa comenzile și întocmi documentele aferente asigurării trasabilității produselor ori în scop de evidență contabilă și fiscală. Vânzătorul acceptă faptul că orice încălcare a acestei obligații creează un prejudiciu VerdeFood. În cazul încălcării prezentei clauze, VerdeFood își rezervă dreptul, în mod alternativ sau cumulativ să:
a. înceteze accesul Vânzătorului la Platformă în condițiile art. 9.6.2 mai jos și să rezilieze unilateral acești Termeni;
b. în conformitate cu art. 2.101 alin. (1) din Codul civil, să solicite Vânzătorului plata echivalentă cu dublul comisionului de la art. 4.2 în cazul în care, pe durata aplicării acestor Temeni, folosește datele primite prin Platformă în scopul încheierii de contracte de furnizare cu Clienții, în afara Platformei;
c. solicite orice alte daune-interese rezultate din încălcarea acestei clauze.
4. PREȚUL AFERENT UTILIZĂRII PLATFORMEI
4.1. Ulterior înregistrării în Platformă (conform Secțiunii 9 - “Utilizarea platformei”), Vânzătorul va achita către VerdeFood, cu titlu de comision, un procent din valoarea comenzilor primite de la Clienți prin intermediul VerdeFood, în măsura în care acestea sunt executate de către Vânzător în conformitate cu acești Termeni. Acest comision este datorat ca urmare a următoarelor servicii prestate de VerdeFood pentru Vânzător:
4.1.1. primirea și confirmarea comenzilor de la Clienți, prin intermediul Platformei;
4.1.2. după caz, prestarea unor Servicii Suport și/sau organizarea colectării, ambalării și livrării, realizate de către terțe părți cu care VerdeFood are înțelegeri contractuale, daca a fost astfel agreat în scris;
4.1.3. gestionarea produselor, comenzilor și obținerea statisticilor despre comenzile executate, prin intermediul Platformei.
4.2. Comisionul datorat VerdeFood de către Vânzător este calculat și afișat la fiecare comandă trimisă către Vânzător, acesta din urmă acceptându-l la confirmarea comenzilor, la momentul la care este notificat în acest sens de către Platformă.
4.3. Dacă este cazul, Vânzătorul va plăti un comision suplimentar care va fi calculat și afișat în Platformă la fiecare comandă, atunci când VerdeFood va presta Serviciile Suport și va intermedia livrarea produselor prin terți transportatori către Clienți.
Vânzătorul înțelege și este de acord că valoarea comisioanelor indicate la art. 4.2. – 4.3. de mai sus se poate modifica, orice astfel de modificare fiind afișată în Platformă și notificată Vânzătorului de către VerdeFood.
4.4. VerdeFood are calitatea de intermediar în relație cu Vânzătorul. În ceea ce privește situațiile în care terțe părți vor fi contractate să presteze Serviciile Suport de către VerdeFood, acesta din urmă va contracta aceste Servicii Suport în nume propriu, suportând cheltuielile ocazionate de aceste Servicii Suport.
4.5. La momentul livrării și al recepției produselor furnizate, o notificare va fi transmisă către VerdeFood, în cadrul Platformei prin secțiunea dedicată șoferilor, cu privire la finalizarea livrării, de către Vânzător (atunci când transportul este asigurat de acesta) ori de către terțul transportator atunci când Serviciile Suport sunt asigurate de VerdeFood prin terțe persoane.
4.6. VerdeFood are dreptul de a încasa un preț în cazul oferirii de Servicii VerdeFood pentru Vânzători, care vor fi reglementate separat față de acești Termeni (după caz, prin semnarea unui Act Adițional sau acceptarea unei anexe de Servicii VerdeFood pentru Vânzători, inclusiv în cadrul Platformei). Acest document distinct va evidenția planurile tarifare aplicabile, se va completa în mod corespunzător cu acești Termeni și va prevala față de dispozițiile acestor Termeni.
5. CONDIȚII GENERALE
5.1. Prin acceptarea acestor Termeni, Vânzătorul confirmă că este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform Politicii de Prelucrare a Datelor cu Caracter Personal VerdeFood, disponibilă public pe https://www.verdefood.ro/privacy.
5.2. Părțile confirmă că, prin utilizarea Platformei, nu încalcă legile din România (inclusiv, dar fără a se limita la, legile dreptului de autor).
5.3. Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a unei obligații esențiale asumate de oricare din Părți prin acești Termeni și condiții dă dreptul celeilalte Părți de a considera contractul care se naște în baza acestor Termeni reziliat.
5.4. Cu toate acestea, fiecare Parte va fi responsabilă pentru prejudiciile cauzate în mod direct uneia dintre celelalte Părți, cum ar fi, fără limitare, pierderile directe sau daunele materiale și/sau morale rezultate în urma unei încălcări a obligațiilor ce îi revin conform acestor Termeni.
6. PRODUSE ȘI PREȚURILE ACESTORA
6.1. Prin simpla prezentare a produselor Vânzătorului în Platformă sau în orice alt fișier, nu se naște nicio obligație din punct de vedere juridic din partea Vânzătorului căruia îi aparțin acele produse și/sau din partea VerdeFood de a livra acele produse, o astfel de obligație putându-se naște doar în urma plasării unei comenzi de către un Client și confirmarea finală a Vânzătorului în conformitate cu acești Termeni.
6.2. Prețurile afișate în Platformă sunt informative și se pot modifica, în funcție de decizia unilaterală a Vânzătorului. Vânzătorul are dreptul de a aplica și afișa prețuri diferite ale aceluiași produs în funcție de tipul de Client căruia îi vor fi furnizate și/sau în funcție de alte criterii la dispoziția Vânzătorului și/sau indicate de VerdeFood. Astfel, prețurile aplicabile unui Client de tip restaurant pot fi diferite de prețurile unui Client care vinde produse în regim retail, de exemplu.
6.3. Prețul poate fi modificat de către Vânzător între momentul plasării unei comenzi de către Client și momentul acceptării comenzii de către Vânzător. Vânzătorul va comunica actualizarea prețului afișat în Platformă pentru produsele aferente comenzilor plasate de Client, acest preț actualizat constituind un preț final al comenzii. VerdeFood va informa Clientul despre actualizarea prețului afișat inițial în Platformă la plasarea comenzii de către Client, actualizare ce va echivala cu prețul final al comenzii. Prețurile aferente produselor cuprinse într-o comandă plasată de Client și deja confirmată de Vânzător nu vor suferi modificări.
6.4. În vederea optimizării numărului de comenzi procesate prin Platformă, VerdeFood va lua în considerare, printre altele, cel mai mic preț al unui produs afișat de către fiecare Vânzător în Platformă și disponibilitatea respectivelor produse la momentul plasării comenzii.
6.5. Vânzătorul înțelege și își asumă riscul de a nu primi comenzi din partea Clienților din cauza prețurilor stabilite și/sau modificării acestora.
6.6. Prețurile și alte caracteristici ale produselor afișate sunt prețurile și caracteristicile comunicate de Vânzător prin canalele de comunicare indicate de către VerdeFood sau direct în Platformă. VerdeFood se obligă față de Vânzător că nu modifică și nu influențează prețurile și/sau alte calități ale produselor disponibile în Platformă, orice modificare privind disponibilitatea, prețurile sau alte informații fiind realizată exclusiv de către Vânzător. Rolul VerdeFood se limitează la a afișa în format electronic Clienților aceste informații.
7. COMANDA
7.1. Vânzătorul are obligația de a executa o comandă care este primită și trimisă de VerdeFood până în ora 12:00 pm, astfel încât va fi livrată către Client în ziua imediat următoare (de exemplu, o comandă transmisă până marți la 12:00 pm va fi livrată miercuri). Dacă o comandă se trimite după ora 12:00 pm, aceasta va fi procesată pentru următoarea zi de livrare disponibilă, dacă nu este agreat altfel cu Vânzătorul în scris, de comun acord, de la caz la caz.
7.2. Procesul de confirmare a comenzii are loc astfel, după plasarea unei comenzi de către un Client:
7.2.1. confirmarea fermă a Clientului este transmisă de VerdeFood către Client, în ziua plasării comenzii de către Client;
7.2.2. confirmarea comenzii este transmisă de către Vânzător în urma primirii comenzii, fiind transmisă Clientului la adresa de e-mail aferentă contului său din Platformă;
7.3. Vânzătorul înțelege că anularea unei comenzi se poate face de către Client într-un interval de 2 ore de la primirea confirmării indicate la art. 7.2.1. de mai sus.
7.4. Vânzătorul înțelege că, distinct de situația prevăută la 7.3 mai sus, VerdeFood poate refuza sau anula orice comandă în ziua primirii comenzii din orice motiv, notificând prin e-mail Vânzătorul în măsura în care comanda a ajuns în prealabil la acesta.
7.5. VerdeFood își rezervă dreptul de a configura procesul de comandă astfel cum consideră necesar, fără a necesita acordul prealabil al Vânzătorului.
7.6. În cazul în care VerdeFood permite și publicarea unor cereri de Servicii în Platformă ale unor Clienți, VerdeFood va trimite cererile de Servicii către Vânzător în măsura în care acesta are disponibile produsele din fiecare cerere și va comunica fiecărui Client oferta Vânzătorului în măsura în care aceasta are cel mai mic preț dintre cele obținute de la Vânzători.
7.7. Vânzătorul înțelege și este de acord că VerdeFood, în calitatea sa de intermediar, nu este responsabil de exactitatea și conformitatea documentelor fiscale și/sau contabile emise de către Vânzător cu ocazia furnizării produselor și că acestea sunt emise de Vânzător în conformitate cu cerințele formei sale de organizare și tratamentului său fiscal. Vânzătorului îi vor putea fi solicitate documentele sau explicațiile suplimentare necesare în cazul apariției unor inexactități ori lipsuri ale documentației justificative oferite de către acesta.
8. LIVRAREA
8.1. Vânzătorul va executa comenzile confirmate conform art. 7.2. de mai sus astfel încât livrarea să se poată realiza oricând începând cu ora 8:00 am a zilei de livrare comunicate la momentul confirmării comenzii.
8.2. Vânzătorul are în vedere faptul că adresa de livrare este cea configurată de Client în contul său din Platformă sau transmisă prin e-mail, împreună cu comanda, către VerdeFood, acesta din urmă neavând nicio responsabilitate să se asigure că adresa de livrare este corectă și completă.
8.3. Vânzătorul înțelege și este de acord că recepția produselor aferente unui Serviciu se face exclusiv de către Client la adresa de livrare, pe propria sa răspundere și fără implicarea VerdeFood în procesul de recepție. Atunci când VerdeFood asigură livrarea prin terțe persoane, iar livrarea este neconformă, VerdeFood va coordona restituirea contravalorii a produselor neconforme, fără a impune aceste costuri Vânzătorului, în cazul în care o astfel de contravaloare a fost achitată.
8.4. La momentul livrării are loc recepția produselor furnizate, iar Vânzătorii/terții care asigură Serviciile Suport trebuie să transmită notificarea de livrare către VerdeFood, în cadrul Platformei prin secțiunea dedicată șoferilor conform art. 4.5 mai sus.
9. UTILIZAREA PLATFORMEI
9.1. Este permis cel mult un cont de Vânzător per persoană fizică, respectiv per persoană juridică, cu excepția cazului în care este convenit în scris și de comun acord altfel cu VerdeFood.
9.2. Înregistrarea în Platformă presupune crearea unui cont cu datele necesare indicate în Platformă sau trimiterea acestora prin email către VerdeFood. Datele trimise sunt date necesare prestării de Servicii, inclusiv fără limitare: date de facturare, date de colectare, date ale cel puțin unei persoane de contact, informații despre produse (precum, dar fără a se limita la, preț, cantități, culoare, mărime).
9.3. VerdeFood are calitatea de intermediar în relație cu Vânzătorul. În ceea ce privește situațiile în care terțe părți vor fi contractate să presteze Serviciile Suport de către VerdeFood, acesta din urmă va contracta aceste Servicii Suport în nume propriu.
9.4. Vânzătorul este singurul responsabil de calitatea produselor livrate Clienților. Vânzătorul este, de asemenea, singurul responsabil de furnizarea documentelor legale necesare, care însoțesc produsele, de exemplu, dar nelimitat la, facturi, certificate, autorizații, declarații de conformitate. Terțele părți responsabile pentru Serviciile Suport sunt singurele responsabile de livrarea produselor la adresa Clientului fără a le modifica calitatea, ambalajul, forma, culoarea și furnizarea tuturor documentelor legale necesare livrării, orice astfel de modificări neputând fi imputate VerdeFood.
9.5. Orice notificare către Vânzător este transmisă în mod automat de către Platformă. La cererea scrisă transmisă prin e-mail a Vânzătorului, notificările automate pot fi dezactivate.
9.6. VerdeFood are dreptul, în mod unilateral și fără realizarea unei alte formalități să realizeze una din următoarele acțiuni, în privința Vânzătorilor după cum urmează:
9.6.1. Suspendarea accesului la Platformă pentru o perioadă de 30 (treizeci) zile calendaristice, în cazul în care:
a. Vânzătorul a anulat o comandă confirmată în termenul de 2h de 2 ori în decursul a 30 (treizeci) de zile calendaristice;
b. Vânzătorul a anulat o comandă confirmată ulterior termenului de 2h de 2 ori în decursul a 30 (treizeci) de zile calendaristice;
9.6.2. Încetarea accesului la Platformă (în mod definitiv):
a. în urma propriilor verificări ale VerdeFood ori în baza unui document emis de către o autoritate publică din care rezultă că unul din documentele de la art. 3.3.6-3.3.10 lipsește ori este fals;
b. în urma propriilor verificări ale VerdeFood ori în baza unui document emis de către o autoritate publică din care rezultă că nu sunt îndeplinite condițiile de autorizare a activității ori de comercializare a produselor Vânzătorului;
c. în cazul în care produsele oferite în Platformă nu sunt produse și furnizate de către Vânzător;
d. în cazurile prevăzute la art. 3.2.16 – 3.2.17;
e. în cazurile rezilierii unilaterale de la art. 13.4. mai jos.
9.7. Vânzătorul va despăgubi VerdeFood pentru orice prejudiciu, indiferent de natura acestuia, pe care VerdeFood l-a suferit ca urmare a îndeplinirii cu întârziere, necorespunzătoare, sau în cazul neîndeplinirii propriu-zise (totale sau parțiale) a oricăreia dintre obligațiile asumate de către Vânzător prin acești Termeni, inclusiv în cazul în care o sancțiune civilă, contravențională, penală ori administrativă este aplicată VerdeFood și care rezultă din neexecutarea corespunzătoare a Termenilor de către Vânzător ori din prestarea Serviciilor contractate prin Platformă prin încălcarea unor dispoziții legale.
9.8. În scopul de a asista VerdeFood cu obligațiile sale de conformitate, Vânzătorul va notifica imediat și va furniza toate informațiile rezonabile referitoare la orice incident care implică Serviciile și care are loc în timpul sau ca urmare a utilizării Platformei și va coopera pentru orice investigație și încercare de rezolvare a unui astfel de incident. Pentru evitarea oricărui dubiu, o astfel de notificare nu echivalează cu o recunoaștere anticipată a vreunei responsabilități contractuale a VerdeFood, a unei răspunderi civile delictuale pentru fapta proprie, faptă a comitentului pentru prepus, pază a lucrului sau orice fel de răspundere a VerdeFood în calitatea sa de intermediar.
10. GARANȚIE ȘI OBLIGAȚII
10.1. Dupa recepția produselor conform Secțiunii 8 - Livrarea, dacă se constată probleme de neconformitate în momentul livrării față de detaliile prevăzute în e-mailul de confirmare primit de Client (inclusiv fără limitare eroare de producător, marfa constă în produse perisabile în stare vizibilă de degradare, marfa este livrată la o adresă greșită etc.), VerdeFood va transmite toate informațiile necesare Vânzătorului, colaborând cu acesta și/sau cu sau terțele părți prestatori ai Serviciilor Suport astfel încât aceștia să ofere rambursare a contravalorii comenzii, în măsura în care contravaloarea comenzilor a fost achitată.
10.2. În cazul în care are loc o rambursare a contravalorii comenzii, VerdeFood se obligă să coordoneze rambursarea.
10.3. Pentru evitarea oricărui dubiu, orice astfel de rambursare, în condițiile menționate mai sus, va fi realizată pe cheltuiala Vânzătorului. În cazul în care valoarea aferentă comenzii nu a fost decontată de către VerdeFood către Vânzător, VerdeFood va proceda la restituirea sumei de bani direct către Client În caz contrar, Vânzătorul va restitui către VerdeFood contravaloarea în termenul prevăzut la art. 11.5.3 mai jos. De asemenea, VerdeFood va suporta contravaloarea Seviciilor Suport în cazul în care acestea au fost contractate și achitate de VerdeFood prin intermediul unor terți.
10.4. Rambursarea va avea loc dacă:
10.4.1. neconformitatea produselor se încadrează în situațiile prevăzute la art. 10.1 mai sus;
10.4.2. neconformitatea se constată la momentul livrării, eventuale observații ulterioare nefiind luate în considerare de VerdeFood;
10.4.3. neconformitatea va fi consemnată/documentată de Client (ex. produsele degradate vor fi fotografiate) și informațiile vor fi transmise prin Platformă/e-mail către VerdeFood în 24 de ore de la livrare sau într-un alt termen astfel cum este indicat în Platformă și/sau comunicat de către VerdeFood.
11. PLATA
11.1. VerdeFood încasează plata de la Clienți în numele Vânzătorului și decontează acestuia din urmă valorile comenzilor.
11.2. Vânzătorul va emite facturile și borderourile de achiziție pentru produse direct către Clienți, urmând a fi atașate comenzilor la colectare și trimise electronic către VerdeFood pentru ca VerdeFood să le pună la dispoziția fiecărui Client.
11.3. Toate facturile fiscale emise de Vânzător pentru comercializarea produselor prin Platformă vor fi înregistrate în mod obligatoriu în contul lor din Platformă.
11.4. În sensul acestei secțiuni, VerdeFood este împuternicit să primească din partea Clienților contravaloarea Serviciilor și să păstreze comisionul său calculat potrivit acestei secțiuni. Transferul sumei astfel rezultate se va face către Vânzător, după reținerea comisionului aferent din valoarea totală a Serviciului prestat de Vânzător către Clienți.
11.5. Cu privire la facturarea și plățile efectuate de către Vânzător:
11.5.1. în vederea procesării comenzilor prin intermediul Platformei, VerdeFood va fi îndreptățit să încaseze un comision de la Vânzător, comunicat prin intermediul comenzii transmise Vânzătorului prin Platformă;
11.5.2. VerdeFood va încasa la momentul la care se notifică livrarea produselor ce fac obiectul comenzilor prin modulul specific Serviciilor Auxliare, contravaloarea produselor ce fac obiectul comenzilor, fiind împuternicit în mod expres de către Vânzător să efectueze această încasare;
11.5.3. decontarea contravalorii comenzilor minus comisionul de Platformă de mai sus, se face de VerdeFood către Vânzător prin virament bancar în contul bancar pus la dispoziție de Vânzător la înregistrarea în Platformă, în termen de 7 zile calendaristice de la data emiterii și trimiterii facturii fiscale de către Vânzător către VerdeFood sau într-un alt termen agreat între VerdeFood și Vânzător;
11.5.4. în măsura în care Părțile vor agrea altfel în scris, termenele de plată pot fi modificate de către Părți, în funcție de volumul de comenzi plasate către Vânzător. Pentru claritate, aceste termene vor fi agreate prin semnarea unor acte adiționale care se vor completa cu prevederile acestor Termeni.
11.6. Plata către Vânzător poate fi efectuată prin virament bancar de către VerdeFood către Vânzător în contul bancar transmis de către acesta la înregistrarea în Platformă sau printr-o altă metodă de plată disponibilă în Platformă.
11.7. Prețul produselor furnizate de Vânzător este stabilit de Vânzător, informând VerdeFood în acest sens prin afișarea lor în Platformă.
11.8. Vânzătorul se obligă să plătească VerdeFood un comision procentual aplicat la contravaloarea Serviciilor contractate și achitate de Clienți prin intermediul Platformei, ca urmare a promovării acestora de către VerdeFood. Comisionul se calculează prin raportare la valoarea totală, inclusiv valoarea corespunzătoare T.V.A.-ului (dacă este cazul).
11.9. Dreptul VerdeFood la comision se va naște la momentul la care livrarea se efectuează către Clienți, în conformitate cu acești Termeni, dată la care va avea loc și facturarea Vânzătorului de către Verdefood, iar scadența facturilor va fi de 7 zile de la data emiterii facturii sau în alt termen astfel cum este agreat între VerdeFood și Vânzător.
12. ERORI, INEXACTITĂȚI SI OMISIUNI
12.1. Ocazional, pot exista pe Platformă informații care conțin erori tipografice, inexactități sau omisiuni care pot fi legate de descrieri de produse, prețuri, promoții, oferte, taxe de expediere a produselor, timpi de livrare și disponibilitate. VerdeFood are dreptul de a corecta orice erori, inexactități sau omisiuni și de a modifica sau actualiza informații sau de a anula comenzi dacă există informații inexacte în orice moment, fără notificare prealabilă (inclusiv după ce Clientul a transmis o comandă și până la confirmarea acesteia de către Vânzător.)
12.2. VerdeFood nu își asumă nicio obligație de actualizare, modificare sau clarificare a informațiilor din Platformă sau de pe orice subdomeniu al Platformei, inclusiv, fără limitare, informații privind prețurile, cu excepția cazului în care este cerut de lege.
13. ÎNCETAREA RELAȚIEI CONTRACTUALE
13.1. Încetarea relației contractuale rezultate în condițiile acestor Termeni poate fi cerută de către una din Părți, în cazul încălcării obligațiilor de către cealaltă Parte. Partea care solicită rezilierea, va avea dreptul să considere acordul ca fiind reziliat de plin drept, pe baza unei notificări adresate în scris, fără a fi necesară intervenția vreunei instanțe judecătorești sau îndeplinirea vreunei alte formalități prealabile.
13.2. Partea care invocă o cauză de încetare a acestor Temeni, va notifica celeilalte Părți cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data la care încetarea urmează să-și producă efectele.
13.3. Încetarea acordului nu va avea nici un efect asupra obligațiilor deja scadente.
13.4. VerdeFood va putea rezilia în mod unilateral acești Termeni în următoarele cazuri de încălcare a obligațiilor considerate esențiale ale Vânzătorului:
13.4.1. în urma propriilor verificări ale VerdeFood ori în baza unui document emis de către o autoritate publică rezultă că unul din documentele de la art. 3.2.6-3.2.10 lipsește ori este fals;
13.4.2. în urma propriilor verificări ale VerdeFood ori în baza unui document emis de către o autoritate publică rezultă că nu sunt îndeplinite condițiile de autorizare a activității ori de comercializare a produselor Vânzătorului;
13.4.3. în cazul în care produsele oferite în Platformă nu sunt produse și furnizate de către Vânzător.
14. ALTE CLAUZE
14.1. Acești Termeni se supun dispozițiilor legislației române.
14.2. Orice neînțelegeri dintre Părți rezultate din acești Termeni sau în legătură cu acestea se vor rezolva – de preferință - pe cale amiabilă, în caz contrar vor fi soluționate de către instanțele competente judecătorești din România.
15. ACTUALIZĂRI ALE TERMENILOR SI CONDIȚIILOR
15.1. Puteți consulta oricând cea mai recentă versiune a Termenilor și condițiilor pe această pagină.
15.2. Ne rezervăm dreptul, la discreția noastră, de a actualiza, modifica sau înlocui orice parte a acestor Termeni și condiții prin postarea de actualizări și modificări pe Platformă. VerdeFood va transmite prin intermediul Platformei notificări în mod periodic cu privire la actualizarea Termenilor. Este responsabilitatea dumneavoastră să verificați periodic Platforma pentru modificări sau actualizări,
16. CONTACT
Întrebările despre Termenii și condițiile VerdeFood ar trebui să ne fie trimise la [email protected] .