TERMENI ȘI CONDIȚII APLICABILI CLIENȚILOR
Actualizat la data de 12.06.2022
Acest document („Termeni și condiții” sau „Termeni”) stabilește termenii și condițiile care guvernează (i) accesul la și utilizarea Platformei VerdeFood (astfel cum este aceasta definită mai jos) și (ii) accesul și utilizarea serviciilor puse la dispoziție prin Platforma VerdeFood („Serviciile”) pentru Clienți (astfel cum sunt definiți în acești Termeni).
Vă rugăm să citiți cu atenție acești Termeni, deoarece conțin informații importante privind drepturile și obligațiile dumneavoastră, în calitate de Client, și VerdeFood. Acești Termeni includ diferite limitări și excluderi, stabilind răspunderea VerdeFood, competența în materie de soluționare a disputelor, precum și legislația aplicabilă serviciilor furnizate prin intermediul Platformei.
Acești Termeni sunt un acord între dumneavoastră, în calitate de Client, și VerdeFood, identificată mai jos. Utilizarea Platformei reprezintă confirmarea că înțelegeți și sunteți de acord cu toți acești Termeni. De asemenea, înainte de a utiliza Platforma, va trebui să acceptați în mod expres acești Termeni, astfel cum vă va fi indicat în cadrul Platformei. Suntem dispuși să vă punem la dispoziție Platforma și toate funcționalitățile acesteia numai dacă acceptați toți acești Termeni. În caz contrar, nu aveți dreptul să accesați sau să utilizați Platforma.
Platforma și toate părțile sale componente aparțin în mod exclusiv VerdeFood, iar utilizarea lor este condiționată de acceptarea acestor Termeni precum și a oricăror altor documente cu valoare contractuală propuse spre semnare de către VerdeFood.
Acești Termeni intră în vigoare la acceptării lor de către dvs. cu ocazia înregistrării în Platformă și continuă să producă efecte timp de 1 (un) an de la această dată. Durata efectelor acestor termeni se va prelungi în mod automat pentru noi intervale de 1 (un) an, dacă niciuna dintre Părți nu comunică celeilalte, în scris, cu minimum 30 (treizeci) de zile înainte de data expirării duratei inițiale sau prelungite, intenția sa de a înceta efectele acestor Termeni.
1. DEFINIȚII
1.1. Client - orice persoană juridică ce se înregistrează în Platformă și plasează comenzi;
1.2. Vânzător - orice persoană fizică sau juridică care se înregistrează în Platformă pentru a primi, confirma, pregăti și livra, după caz, comenzi, și care dețin autorizațiile necesare prevăzute de acești Termeni mai jos;
1.3. VerdeFood – VERDE FOOD S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în Municipiul Târgu Jiu, Strada BARAJELOR, Nr. 24, Județ Gorj, România înregistrată la registrul comerțului sub nr. J18/90/2021, EUID ROONRC.J18/90/2021, cod unic de înregistrare 43598480, care este titularul tuturor drepturilor asupra Platformei;
1.4. Platforma VerdeFood sau Platforma – reprezintă o soluție web de intermediere online de produse și servicii și toate modulele sale, gestionată de VerdeFood și disponibilă la adresa https://www.verdefood.ro și https://www.verdefood.co (inclusiv subdomeniile acestora), prin care VerdeFood facilitează furnizarea produselor de către Vânzător(i) către Client/Clienți, aceste produse făcând obiectul Serviciilor și, după caz, al Serviciilor Suport;
1.5. Parte sau Părți - oricare dintre Client sau VerdeFood;
1.6. Serviciu – reprezintă furnizarea de produse de către Vânzători către Clienți, prin intermediul Platformei operate de VerdeFood;
1.7. Servicii Suport - reprezintă servicii intermediate de către VerdeFood, anume servicii de transport și alte servicii de logistică (de tip ambalare, expediere sau alte asemenea) realizate în vederea procesării, executării și livrării comenzilor care sunt executate în beneficiul Clientului. Aceste Servicii Suport sunt prestate sau contractate direct de către Vânzător. Alternativ, acestea pot fi contractate de către VerdeFood în numele și pe seama sa, în cazurile în care unul sau mai mulți Vânzători nu pot asigura ei înșiși livrarea produselor solicitate printr-o comandă,iar VerdeFood va suporta costurile acestor Servicii Suport.
1.8. Servicii VerdeFood pentru Clienți – reprezintă pachete de servicii oferite de VerdeFood Clienților, prin care aceștia au acces la unul sau mai multe servicii ori funcționalități ale Platformei, pachete care vor fi aduse la cunoștința Clienților și agreate printr-un document distinct de acești Termeni (după caz, prin semnarea unui Act Adițional sau acceptarea unei anexe de Servicii VerdeFood pentru Clienți în cadrul Platformei). În cazul Serviciilor VerdeFood pentru Clienți se vor aplica planuri de tarifare speciale față de prevederile art. 4.1 mai jos , care vor fi evidențiate în respectivul Act Adițional sau anexa de Servicii VerdeFood pentru Clienți. Acest document distinct se va completa în mod corespunzător cu acești Termeni și va prevala față de dispozițiile acestor Termeni.
2. OBIECTUL
2.1. Acest document juridic reglementează relațiile contractuale dintre Părți, ca efect al acceptării de către Client a Termenilor și condițiilor pentru folosirea Platformei puse la dispoziție de către VerdeFood.Aceasta permite Clientului să efectueze aprovizionarea cu produse de la Vânzătorii înregistrați în Platformă, produse care pot face obiectul Serviciilor și/sau Serviciilor Suport și în legătură cu care VerdeFood poate presta Servicii VerdeFood pentru Clienți.
2.2. În baza acestor Termeni, Vânzătorul intră într-un contract de intermediere cu VerdeFood astfel cum este guvernat de acești Termeni și condiții, cu excepția cazului în care relația dintre Părți este agreată printr-un contract separat cu VerdeFood și care va conține dispoziții speciale față de și/sau care completează acești Termeni.
2.3. Ulterior acceptării acestor Termeni printr-o acțiune specifică în Platformă, atunci când transmite o comandă prin intermediul Platformei și aceasta este acceptată de către unul sau mai mulți Vânzători, Clientul încheie un contract de furnizare cu fiecare Vânzător acceptant, care va executa partea lui din acea comandă, în calitatea sa de furnizor al Serviciilor și, după caz, Serviciilor Suport. După caz, VerdeFood poate asigura, personal sau prin intermediul unui terț, Servicii Suport pentru Client, atunci când transportul nu poate fi asigurat de către Vânzător
3. DREPTURILE SI OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR
3.1. Drepturile și obligațiile VerdeFood:
3.1.1. dreptul să încaseze, în numele Vânzătorilor, contravaloarea comenzilor livrate și plătite de către Client;
3.1.2. dreptul de a întrerupe accesul Clientului la Platformă, în condițiile acestor Termeni;
3.1.3. obligația să deconteze, în numele Clientului, către fiecare Vânzător valoarea comenzilor procesate de către acesta;
3.1.4. obligația să pună la dispoziția Clientului accesul la Platformă pentru ca acesta din urmă să poată accesa Serviciile (și, după caz, Serviciile Suport) de la Vânzătorii înregistrați în Platformă; pentru evitarea oricărui dubiu, în funcție de înțelegerea dintre Părți, Clientul poate avea acces la Platformă în măsura în care achită tariful aferent Serviciilor VerdeFood pentru Clienți;
3.1.5. obligația să pună la dispoziția Clientului, pentru fiecare comandă, documentația prevăzută de lege în legătură cu fiecare tip de produs furnizat de către Vânzător, astfel cum această documentație este furnizată de acesta din urmă (inclusiv, fără limitare, aviz de însoțire a produselor, certificatele de calitate/conformitate ale acestora, certificat de garanție, dacă este cazul);
3.2. Drepturile și obligațiile Clientului
3.2.1. dreptul de a se înregistra în Platformă, înțelegând și acceptând că VerdeFood nu garantează că Clientul va identifica în Platformă tipurile de Vânzători și/sau Servicii care pot satisface nevoile sale, VerdeFood punând la dispoziție numai informații despre Vânzători și Serviciile acestora către Client pentru ca pentru ca acesta din urmă să poată plasa comenzi și intra în relații contractuale cu Vânzătorul;
3.2.2. dreptul de a primi informații despre comenzi (confirmări de comandă, confirmări de livrare și orice alte tipuri de informații disponibile în Platformă, în funcție de implementările decise în mod unilateral de VerdeFood);
3.2.3. dreptul să refuze produsele aferente unei comenzi, la momentul recepției acestora, în condițiile Secțiunii 10 - Garanție si Obligații;
3.2.4. obligația de a recepționa cantitativ și calitativ produsul livrat în prevăzute în Secțiunea 10 - Garanție si Obligații ;
3.2.5. obligația să achite integral contravaloarea unui Serviciu, Serviciu Suport și/sau Serviciu VerdeFood pentru Clienți în condițiile prevăzute în acești Termeni și anexele/actele adiționale aferente;
3.2.6. obligația să semnaleze Vânzătorului și VerdeFood orice nereguli apărute la recepția cantitativă și calitativă la momentul livrării;
3.2.7. obligația de a completa toate informațiile necesare în Platformă în mod corect și complet de fiecare dată când dorește să plaseze o comandă, inclusiv, fără limitare: denumirea produselor, informații privind caracteristicile produselor căutate, prețul pe care este dispus să îl plătească pentru produse și alte informații necesare privind comenzile;
3.2.8. obligația să nu transmită viruși informatici sau orice cod de natură distructivă în timpul sau ca urmare a utilizării Platformei, către o altă Parte;
3.2.9. obligația să nu reproducă, să duplice, să copieze, să vândă, să revândă sau să exploateze abuziv orice Parte a Platformei, sau orice date și informații furnizate prin Platformă, fără permisiunea scrisă expresă și prealabilă a VerdeFood; În caz contrar, VerdeFood va putea înceta accesul Clientului la Platformă conform art. 13.4.3. mai jos și, după caz, să solicite repararea prejudiciului cauzat prin încălcarea acestei clauze;
3.2.10. obligația să recepționeze produsele la livrare pentru fiecare comandă confirmată și care nu a fost anulată conform prevederilor acestor Termeni;
3.2.11. obligația să nu folosească nicio dată furnizată de Vânzător în Platformă, precum, dar fără a se limita la date de contact, date comerciale, în alte scopuri decât pentru a recepționa Serviciile a căror prestare a solicitat-o la momentul plasării unei comenzi (inclusiv, fără limitare, pentru a recepționa comenzile și documentele anexate acestora, pentru trasabilitatea comenzilor , pentru activități sale contabile și fiscale). Vânzătorul acceptă faptul că orice încălcare a acestei obligații creează un prejudiciu VerdeFood. În cazul încălcării prezentei clauze, VerdeFood își rezervă dreptul, în mod alternativ sau cumulativ să:
a. înceteze accesul Clientului la Platformă în condițiile art. 13.4 mai jos și să rezilieze unilateral acești Termeni;
b. solicite orice alte daune-interese rezultate din încălcarea acestei clauze.
4. PREȚUL AFERENT UTILIZĂRII PLATFORMEI
4.1. În măsura în care nu se prevede altfel într-o anexă pentru Servicii VerdeFood pentru Clienți și/sau act adițional la acești Termeni, Clientul nu va suporta nicio taxă pentru utilizarea Platformei. Acolo unde o ofertă ori o confirmare a unei comenzi va fi transmisă către Client de către un Vânzător, aceasta va constitui prețul total pe care va trebui să îl achite pentru furnizarea Serviciilor de către acel Vânzător și, după caz, a unor Servicii Suport de către partea responsabilă de prestarea acestora.
4.2. În măsura în care Clientul va datora un preț către VerdeFood pentru a primi un Serviciu VerdeFood pentru Clienți, acesta va fi reglementat separat față de acești Termeni, în baza unui act distinct semnat între VerdeFood și Client (după caz, prin semnarea unui Act Adițional sau acceptarea unei anexe de Servicii VerdeFood pentru Clienți în Platformă).
4.3. Prețurile produselor furnizate de Vânzători se vor aplica în conformitate cu Secțiunea 6 - Produse și Secțiunea 7 – Comanda de mai jos.
5. CONDIȚII GENERALE
5.1. Prin acceptarea acestor Termeni, Clientul confirmă că este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform Politicii de Prelucrare a Datelor cu Caracter Personal VerdeFood, disponibilă public pe https://www.verdefood.ro/privacy.
5.2. Clientul nu poate folosi produsele obținute în baza Serviciilor în scopuri ilegale sau în legătură cu care produsele nu au fost autorizate în prealabil (inclusiv fără limitare cu încălcarea prevederilor din documentația aferentă produselor astfel cum e pusă la dispoziția Clientului de către Vânzător prin intermediul VerdeFood). De asemenea, Părțile confirmă că, prin utilizarea Platformei și solicitarea / prestarea unui Serviciu, nu încalcă legile din România (inclusiv, dar fără a se limita la, legile dreptului de autor).
5.3. Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a unei obligații esențiale asumate de oricare din Părți prin acești Termeni dă dreptul celeilalte Părți de a considera contractul care se naște în baza acestor Termeni reziliat.
5.4. Cu toate acestea, fiecare Parte va fi responsabilă pentru prejudiciile cauzate în mod direct uneia dintre celelalte Părți, cum ar fi, fără limitare, pierderile directe sau daunele materiale și/sau morale rezultate în urma unei încălcări a obligațiilor ce îi revin conform acestor Termeni.
6. PRODUSE
6.1. Produsele furnizate ca parte a unui Serviciu și/sau Serviciu Suport, sau în legătură cu care Clientului îi sunt prestate Servicii VerdeFood pentru Clienți, după caz, și care sunt disponibile pentru comandă în Platformă nu sunt comercializate de VerdeFood, ci provin de la și sunt comercializate în mod direct de către Vânzătorii înregistrați în Platformă.
6.2. Prin simpla prezentare a produselor Vânzătorului în Platformă sau în orice alt fișier, nu se naște nicio obligație din punct de vedere juridic din partea Vânzătorului căruia îi aparțin acele produse și/sau din partea VerdeFood de a livra acele produse, o astfel de obligație putându-se naște doar în urma plasării unei comenzi de către Client și confirmarea finală a Vânzătorului în conformitate cu acești Termeni.
6.3. Prețurile afișate în Platformă:
6.3.1. variază în funcție de tipul Clientului și alți parametri care ar putea fi stabiliți în viitor de către VerdeFood și/sau Vânzători. Astfel, prețurile aplicabile unui Client de tip restaurant pot fi diferite de prețurile unui Client care vinde produse în regim retail, de exemplu;
6.3.2. sunt informative și se pot modifica, în funcție de decizia unilaterală a Vânzătorului fără ca VerdeFood să poată influența o astfel de decizie.
6.4. Prețul poate fi modificat între momentul plasării unei comenzi de către Client și momentul acceptării comenzii de către Client, iar această modificare va fi semnalizată prin actualizarea prețului afișat în Platformă pentru produsele aferente acelei comenzi, VerdeFood informând Clientul despre modificarea prețului față de cel afișat inițial în Platformă la plasarea comenzii de către Client.
6.5. Referitor la prețurile informative din Platformă:
6.5.1. acestea reprezintă un interval orientativ de preț al fiecărui produs, urmând ca prețul final al unui produs să fie comunicat către Client după momentul plasării comenzii de către Client în Platformă;
6.5.2. intervalul de preț informativ afișat în Platformă are în vedere un prag minim și un prag maxim de preț, astfel încât prețul final al unui produs se va încadra obligatoriu între pragul minim și maxim de preț.
6.6. Pentru evitarea oricărui dubiu, prețurile aferente produselor cuprinse într-o comandă deja plasată, confirmată de către Client și Vânzător, nu vor suferi modificări.
6.7. Prețurile și alte caracteristici ale produselor afișate sunt prețurile și caracteristicile comunicate de Vânzători prin canalele de comunicare indicate de către VerdeFood sau direct în Platformă. VerdeFood nu modifică și nu influențează prețurile și/sau alte calități ale produselor disponibile în Platformă, orice modificare privind disponibilitatea, prețurile sau alte informații fiind realizată de către Vânzători. Rolul VerdeFood se limitează la a afișa în format electronic Clientului aceste informații, acesta din urmă neputând trage la răspundere VerdeFood pentru alte acțiuni / inacțiuni în afara acesteia.
6.8. Prin plasarea unei comenzi în cadrul Platformei, Clientul înțelege și acceptă faptul că acesta transmite oferta sa de a încheia un contract de furnizare, contract care se va încheia cu condiția confirmării comenzii de către Vânzător(i), urmând ca prețul contractului de furnizare să aibă valoarea finală care va fi determinată în baza confirmării comenzilor de către Vânzător(i).
6.9. Clientul va ști cine este Vânzătorul unui anumit produs după acceptarea comenzii din partea Vânzătorului. Totodată, Clientul poate specifica, la trimiterea comenzii, Vânzătorul sau Vânzătorii ale cărui produse le dorește a fi incluse în Serviciul aferent comenzii sale.
7. COMANDA
7.1. Clientul poate configura și plasa o comandă exclusiv prin intermediul Platformei.
7.2. Adăugarea produselor în coșul de cumpărături din Platformă, fără finalizarea comenzii de către Client, nu este considerată o comandă fermă din partea Clientului și nu va fi luată în considerare de către VerdeFood. Procesul de comandă se realizează prin plasarea unei comenzi ferme prin Platformă. De la primirea confirmării comenzii, Clientul are un interval de 2 (două) ore să anuleze o comandă deja plasată.
7.3. Comanda fermă
7.3.1. O comandă fermă este considerată ca fiind plasată atunci când Clientul apasă butonul „Comandă” de pe pagina comenzii în Platformă. Prin plasarea comenzii sale ferme, Clientul solicită VerdeFood să pună Clientul în contact cu acei Vânzători care pot furniza produsele specificate în Platformă;
7.3.2. Clientul este de acord că plasarea unei comenzi ferme echivalează cu transmiterea unei oferte de a încheia unui contract de furnizare cu unul sau mai mulți dintre Vânzătorii înrolați în Platformă;
7.3.3. Ca urmare a plasării comenzii ferme, VerdeFood va transmite Clientului prin e-mail și/sau Platformă confirmarea asupra disponibilității produselor, prețul lor și Vânzătorii care le furnizează;
7.3.4. Contractul de furnizare se va considera încheiat cu condiția confirmării comenzii de către Vânzător(i) și cu opțiunea Clientului de a anula comanda în 2 ore de la confirmarea acesteia conform art. 7.6.2 mai jos.
7.4. Orice comandă fermă care este trimisă până în ora 14:00 p.m. va fi livrată către Client în ziua imediat următoare (de exemplu, o comandă transmisă până marți la 14:00 p.m. va fi livrată miercuri). Dacă o comandă se trimite după ora 14:00 p.m., aceasta va fi procesată pentru următoarea zi de livrare disponibilă, dacă nu este agreat altfel cu Clientul în scris, de comun acord, de la caz la caz.
7.5. Preferințele aferente unei comenzi (de exemplu, dar nu limitat la preferințe de produse, interval orar de livrare, etc.) trebuie indicate de către Client la momentul plasării unei comenzi. VerdeFood va face tot posibilul să îndeplinească preferințele Clientului la fiecare comandă, fără ca aceasta să nască o obligație a VerdeFood de a pune la dispoziție ea însăși produsele respective în cantitatea, calitatea și/sau în intervalul orar de livrare selectat de către Client, VerdeFood urmând să identifice acei Vânzători care pot oferi produsele în condiții identice sau similare, sub rezerva confirmării unei comenzi de către acești Vânzători.
7.6. Procesul de plasare a comenzilor are loc astfel:
7.6.1. plasarea comenzii ferme este transmisă de VerdeFood către Vânzător, în ziua plasării comenzii de către Client;
7.6.2. confirmarea disponibilității produselor și acceptarea comenzii de către Vânzător este transmisă, prin intermediul Platformei, de către Vânzător (iar nu de către VerdeFood) în urma primirii comenzii, fiind transmisă Clientului la adresa de e-mail aferentă contului său din Platformă;
7.6.3. Clientul urmează să primească produsele în conformitate cu detaliile transmise la pct. 7.6.2 mai sus. Alternativ, Clientul poate anula comanda sa într-un interval de 2 ore conform art. 7.10 mai jos.
7.7. O comandă poate fi confirmată atât de un vânzător cu personalitate juridică, cât și de un vânzător persoană fizică, atestat cu certificat de producător. Dacă Clientul dorește să achiziționeze doar de la un anumit tip de Vânzător dintre cei indicați mai sus, trebuie agreat în scris și de comun acord în prealabil cu VerdeFood, inclusiv prin indicarea, dacă și când este posibilă din punct de vedere tehnic, a acestei opțiuni direct în Platformă. În oricare caz, Clientul înțelege și este de acord că VerdeFood, în calitatea sa de intermediar, nu este responsabil de exactitatea și conformitatea documentelor fiscale și/sau contabile primite de către Client cu ocazia furnizării produselor, acestea fiind emise de Vânzători. Cu toate acestea, această clauză nu aduce atingere dreptului Clientului de a solicita, prin intermediul VerdeFood, Vânzătorilor documentele sau explicațiile necesare în cazul apariției unor inexactități ori lipsuri ale documentației justificative primite de Client.
7.8. Produsele care nu pot fi livrate temporar sau neconfirmate (de ex., stocul Vânzătorilor nu este disponibil) vor trebui să fie comandate din nou de Client, în măsura în care acesta dorește să-i fie în continuare livrate.
7.9. În cazuri excepționale, în măsura în care funcționalitatea Platformei permite Clientului de a selecta un anumit Vânzător pentru furnizarea produselor și anumite produse de la un anumit Vânzător ales de către Client nu sunt disponibile, acestea pot fi înlocuite cu produse de la un alt Vânzător care poate furniza același produs în aceeași calitate (adică în baza aceleiași documentații) și cantitate. În acest caz, Clientul va fi informat de către VerdeFood despre posibilitatea acestei înlocuiri prin intermediul Platformei și/sau prin e-mail, solicitându-i-se să indice dacă este de acord cu înlocuirea. Dacă nu este de acord cu înlocuirea, poate să contacteze departamentul de asistență pentru clienți al VerdeFood prin e-mail la [email protected] pentru o rambursare, în cazul în care deja a fost indisponibilizată ori transferată o sumă de bani corespunzătoare comenzii care necesită înlocuire.
7.10. Anularea comenzii ferme se poate face de către Client într-un interval de 2 ore de la primirea confirmării de la art. 7.6.2. mai sus.
7.11. VerdeFood poate anula orice comandă în ziua primirii comenzii din orice motiv, notificând prin e-mail Clientul.
7.12. VerdeFood își rezervă dreptul de a configura procesul de comandă astfel cum consideră necesar, fără a necesita acordul prealabil al Clientului.
7.13. În cazul în care VerdeFood permite și publicarea în Platformă a unor cereri de Servicii provenite de la Client, VerdeFood va trimite cererile de Servicii către Vânzători în măsura în care aceștia au disponibile produsele din fiecare cerere și va comunica Clientului oferta Vânzătorului cu cel mai mic preț. Pentru evitarea oricărui dubiu, VerdeFood nu are obligația de a răspunde oricărei și tuturor cererilor de Servicii provenite de la Client în lipsa activării de către VerdeFood a funcționalității descrise în acest art. 7.13.
8. LIVRAREA
8.1. Zilele de livrare se stabilesc de la caz la caz, în funcție de adresa și localitatea în care se realizează livrarea, având în vedere că disponibilitatea unei anumite zile de livrare este independentă de voința VerdeFood. Zilele disponibile pentru livrare sunt afișate în Platformă (în funcție de aria geografică a destinației comenzii raportat la localizarea Vânzătorilor care pot furniza produsele din comandă) și vor fi transmise în comunicările cu Clientul (inclusiv prin e-mail la momentul confirmării unei comenzi primite de la Client).
8.2. Livrarea se poate realiza oricând începând cu ora 8:00am, în ziua de livrare comunicată de către VerdeFood la momentul confirmării comenzii primite de la Client.
8.3. Adresa de livrare este cea configurată de Client în contul său din Platformă sau transmisă prin e-mail, împreună cu comanda, către VerdeFood, acesta din urmă neavând nicio responsabilitate să se asigure că adresa de livrare este corectă și completă.
8.4. Clientul este notificat prin e-mail despre diversele etape din derularea comenzii, inclusiv, fără limitare la colectarea produselor de la Vânzători, anunțarea prealabilă a livrării și/sau confirmarea de livrare.
8.5. Clientul înțelege că recepția produselor aferente unui Serviciu se face de către Client la adresa de livrare, pe propria sa răspundere și fără implicarea VerdeFood în procesul de recepție.
8.6. În cazul în care, pentru o comandă ce a fost confirmată drept „comandă fermă”conform art. 7.3.4 mai sus, au fost livrate numai o parte a produselor comandate și confirmate, VerdeFood se obligă să coordoneze inclusiv aceste livrări parțiale, având în vedere neexecutarea comenzii în integralitate de către Verdefood. În acest sens, dacă livrările sunt efectuate numai parțial, VerdeFood va rambursa valoarea produsului lipsă sau, dacă este posibil, va coordona și asigura o livrare suplimentară pentru a completa comanda, astfel încât comanda fermă a Clientului să fie onorată în mod complet. De asemenea, VerdeFood își asumă costurile suplimentare derivate din livrările care se realizează parțial.
8.7. Pentru evitarea oricărei neclarități, dispozițiile art. 8.6 mai sus nu se aplică în măsura în care Vânzătorii confirmă disponibilitatea numai a anumitor produse potrivit art. 7.6.2 mai sus, în raport cu comanda inițial plasată de Client potrivit art. 7.6.1 de mai sus. Astfel, în măsura în care Clientul nu anulează comanda în termenul de 2 ore, comanda va fi considerată fermă și completă, și va avea ca obiect numai produsele care au fost confirmate ca fiind disponibile de către Vânzători, VerdeFood nefiind responsabil pentru livrarea tuturor produselor inițial comandate de către Client.
9. UTILIZAREA PLATFORMEI
9.1. Este permis cel mult un cont de Client per persoană juridică, cu excepția cazului în care este convenit în scris și de comun acord altfel cu VerdeFood.
9.2. Înregistrarea în Platformă presupune crearea unui cont cu datele necesare indicate în Platformă sau trimiterea acestora pe e-mail către VerdeFood pentru ca aceasta din urmă să creeze contul în numele și pe seama Clientului. Datele solicitate sunt date necesare plasării unor cereri de Servicii și recepționării livrărilor, inclusiv fără limitare la date de facturare, date de livrare, date ale cel puțin unei persoane de contact din partea Clientului.
9.3. Pentru evitarea oricărui dubiu, VerdeFood nu poate fi trasă la răspundere de către Client cu privire la niciunul dintre următoarele aspecte ori cu privire la nicio acțiune/inacțiune întreprinsă cu privire la aceste aspecte:
9.3.1. modalitatea în care Clientul utilizează contul său în Platformă;
9.3.2. produsele menționate în Platformă și caracteristicile acestora;
9.3.3. nefurnizarea documentelor legale necesare, de exemplu, dar nelimitat la, facturi, certificate, autorizații, declarații de conformitate, aferente oricăror produse disponibile în Platformă și care fac obiectul unei comenzi a Clientului;
9.3.4. livrarea produselor la adresa Clientului fără a le modifica calitatea, ambalajul, forma, culoarea și furnizarea tuturor documentelor legale necesare livrării, orice astfel de modificări putând fi imputate doar terților care prestează Serviciile Suport.
9.4. Orice notificare către Client este transmisă în mod automat de către Platformă. La cererea scrisă transmisă prin e-mail a Clientului, notificările automate pot fi dezactivate. Clientul își asumă riscul și responsabilitatea de a verifica informațiile despre comenzi atunci când dezactivează notificările. În acest caz, statusul comenzilor va fi disponibil direct în cadrul Platformei, iar în lipsa unei anulări din partea Clientului, VerdeFood va considera o comandă confirmată (parțial sau total) și livrată în zilele agreate.
9.5. Clientul va despăgubi VerdeFood pentru orice prejudiciu, indiferent de natura acestuia, pe care VerdeFood l-a suferit ca urmare a îndeplinirii cu întârziere, necorespunzătoare, sau în cazul neîndeplinirii propriu-zise (totale sau parțiale) a oricăreia dintre obligațiile asumate de către Client prin acești Termeni, inclusiv în cazul în care o sancțiune civilă, contravențională, penală ori administrativă este aplicată VerdeFood și care rezultă din neexecutarea corespunzătoare a Termenilor de către Client ori din plasarea unor Comenzi prin Platformă prin încălcarea unor dispoziții legale.
9.6. În scopul de a asista VerdeFood cu obligațiile sale de conformitate, Clientul va notifica imediat și va furniza toate informațiile rezonabile referitoare la orice incident care implică Serviciile și care are loc în timpul sau ca urmare a prestării Serviciilor și va coopera pentru orice investigație și încercare de rezolvare a unui astfel de incident. Pentru evitarea oricărui dubiu, o astfel de notificare nu echivalează cu o recunoaștere anticipată a vreunei responsabilități contractuale a VerdeFood, a unei răspunderi civile delictuale pentru fapta proprie, faptă a comitentului pentru prepus, pază a lucrului sau orice fel de răspundere a VerdeFood în calitatea sa de intermediar.
10. GARANȚIE ȘI OBLIGAȚII
10.1. După recepția produselor conform Secțiunii 8 - Livrarea, dacă se constată probleme de neconformitate în momentul livrării (, de ex. eroare de producător, marfa constă în produse perisabile aflate într-o stare vizibilă de degradare, marfa este livrată la o adresă greșită sau cu o întârziere de mai mult de 1 zi lucrătoare) , VerdeFood poate transmite, la cererea expresă a Clientului, toate informațiile necesare colaborând cu Vânzătorul sau terțele părți prestatori ai Serviciilor Suport, astfel încât aceștia să ofere o rambursare a contravalorii comenzii, în măsura în care contravaloarea comenzilor a fost achitată.
10.2. În cazul în care are loc o rambursare a contravalorii comenzii, VerdeFood se obligă față de Client să coordoneze efectueze el însuși rambursarea.
10.3. Pentru evitarea oricărui dubiu, orice astfel de rambursare, în condițiile menționate mai sus la 10.1, va fi realizată numai în următoarele situații:
10.3.1. neconformitatea produselor se încadrează în situațiile prevăzute la art. 10.1 mai sus;
10.3.2. neconformitatea referitoare la starea produselor se constată la momentul livrării, eventuale observații ulterioare nefiind luate în considerare de VerdeFood sau de către Vânzători;
10.3.3. neconformitatea va fi consemnată de Client/documentată (ex. produsele degradate vor fi fotografiate) și informațiile doveditoare vor fi transmise prin Platformă/e-mail către VerdeFood în termen de 24 de ore de la livrare sau în alt termen astfel cum este indicat în Platformă și/sau notificat de către VerdeFood în alt mod.
11. PLATA SERVICIILOR
11.1. VerdeFood va pune la dispoziția Clientului facturile și borderourile de achiziție emise de către Vânzător direct către Client, în măsura în care acestea sunt emise de către Vânzător.
11.2. Cu privire la facturarea și plățile efectuate de către Client:
11.2.1. plățile pentru plasarea comenzilor vor fi efectuate după momentul la care livrarea este conformă și acceptată fără observații conform art. 10 mai sus;
11.2.2. în lipsa încheierii unui contract distinct cu VerdeFood suplimentar față de acești Termeni, valoarea comenzilor trebuie achitată de Client în termen de 7 zile calendaristice de la data emiterii și trimiterii facturii fiscale de către fiecare Vânzător;
11.2.3. în cazul în care Clientul va datora un preț potrivit situațiilor descrise la art. 4.2, plata acestui preț va fi facturată distinct, lunar, prin raportare la valoarea comenzilor plasate și livrate în luna precedentă, cu scadența în termen de 7 zile de la sfârșitul fiecărei luni calendaristice dacă nu se prevede altfel printr-un document distinct agreat de către Părți;
11.2.4. în cazul încheierii unui contract distinct cu VerdeFood suplimentar față de acești Termeni, termenele de plată vor fi stabilite în mod distinct;
11.2.5. Clientul va semnala VerdeFood (direct sau prin intermediul Vânzătorului) orice nereguli cu privire la înscrierile de pe facturi în termen de 5 zile lucrătoare de la recepția acestora. Termenul de 5 zile lucrătoare este considerat termen de decădere;
11.3. Clientul poate achita sumele datorate în baza acestor Termeni prin virament bancar de Client către VerdeFood identificată mai sus, în contul IBAN RO13BTRLRONCRT0595424902 sau în orice altă metodă indicată în Platformă.
11.4. În cazul în care Clientul nu achită facturile în termenele prevăzute în acești Termeni și condiții sau în documentele suplimentare semnate cu VerdeFood, Clientul va suporta penalități de întârziere in cuantum de 0.5% pe zi, din valoarea facturilor neachitate.
12. ERORI, INEXACTITĂȚI ȘI OMISIUNI
12.1. Ocazional, pot exista pe Platformă informații care conțin erori tipografice, inexactități sau omisiuni care pot fi legate de descrieri de produse, prețuri, promoții, oferte, taxe de expediere a produselor, timpi de livrare și disponibilitate. VerdeFood are dreptul de a corecta orice erori, inexactități sau omisiuni și de a modifica sau actualiza informații sau de a anula comenzi dacă există informații inexacte în orice moment, fără notificare prealabilă (inclusiv după ce Clientul a transmis o comandă și până la confirmarea acesteia de către Vânzător)
12.2. VerdeFood nu își asumă nicio obligație de actualizare, modificare sau clarificare a informațiilor din Platformă sau de pe orice subdomeniu al Platformei, inclusiv, fără limitare, informații privind prețurile, cu excepția cazului în care este cerut de lege.
13. ÎNCETAREA RELAȚIEI CONTRACTUALE
13.1. Încetarea relației contractuale aferentă acestor Termeni poate fi cerută de către una din Părți, în cazul încălcării obligațiilor de către cealaltă Parte. Partea care solicită rezilierea, va avea dreptul să considere acordul ca fiind reziliat de plin drept, pe baza unei notificări adresate în scris, fără a fi necesară intervenția vreunei instanțe judecătorești sau îndeplinirea vreunei alte formalități prealabile.
13.2. Partea care invocă o cauză de încetare a acestor Temeni, o va notifica celeilalte Părți cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data la care încetarea urmează să-și producă efectele.
13.3. Încetarea aplicabilității acestor Termeni nu va avea nici un efect asupra obligațiilor deja scadente anterior momentului încetării.
13.4. VerdeFood va putea rezilia în mod unilateral acești Termeni în următoarele cazuri de încălcare a obligațiilor considerate esențiale ale Clientului:
13.4.1. în urma propriilor verificări ale VerdeFood ori în baza unui document emis de către o autoritate publică rezultă că nu sunt îndeplinite condițiile de autorizare a activității ori de desfășurare a activității Clientului, iar această neîndeplinire poate duce la afectarea activității VerdeFood;
13.4.2. în cazul nerespectării termenelor de plată prevăzute de acești Termeni;
13.4.3. în cazul nerespectării art. 3.2.9. și/sau 3.2.11;
13.4.4. în alte cazuri de încălcare a acestor Termeni.
14. ALTE CLAUZE
14.1. Acești Termeni și condiții actuale se supun dispozițiilor legislației române.
14.2. Orice neînțelegeri dintre Părți rezultate din acești Termeni sau în legătură cu acestea se vor rezolva pe cale amiabilă, în caz contrar vor fi soluționate de către instanțele competente judecătorești din România.
15. ACTUALIZĂRI ALE TERMENILOR SI CONDIȚIILOR
15.1. Puteți consulta oricând cea mai recentă versiune a Termenilor și condițiilor accesând această pagină.
15.2. Ne rezervăm dreptul, la discreția noastră, de a actualiza, modifica sau înlocui orice parte a acestor Termeni și condiții prin postarea de actualizări și modificări pe Platformă. VerdeFood va transmite prin intermediul Platformei notificări în mod periodic cu privire la actualizarea Termenilor. Este responsabilitatea dumneavoastră să verificați periodic Platforma pentru modificări sau actualizări.
16. CONTACT
Întrebările despre Termenii și condițiile VerdeFood ar trebui să ne fie trimise la [email protected].